středa 4. března 2015

Bridget Jonesová: Láskou šílená - Helen Fieldingová

Anotace

Triumfální návrat neodolatelné Bridget Jonesové!
Uběhlo patnáct let, odkdy jsme se seznámili s kouzelně nevyzpytatelnou Bridget Jonesovou a sledovali její dobrodružství i v druhém pokračování příběhu. Dnes už je Bridget jednapadesát let, sama vychovává dvě děti, píše scénář a (zase jednou) se všemožně pokouší najít si partnera. V hlavě jí víří například i tyto zásadní otázky: 

■ Co uděláte, když vaše přítelkyně slaví šedesáté narozeniny ve stejný den, kdy váš frajer slaví třicítku? 

■ Je nesprávné lhát o svém věku v online seznamce? 

■ Je nemorální jít ke kadeřnici, když má jedno z vašich dětí vši? 

■ Tweetuje dalajlama osobně, nebo to za něj dělá nějaký asistent? 

■ Když se s někým vyspíte po dvou setkáních a šesti týdnech strávených SMSkovánímí, je to totéž, jako se v dobách Jane Austenové oddat muži po dvou setkáních a šesti měsících strávených psaním dopisů? 


Neodolatelná Bridget uvažuje nejen o těchto otázkách, ale i o jiných dilematech moderní doby, přitom tweetuje, esemeskuje a znovuobjevuje svou sexualitu v životní fázi, kterou někteří drze nazývají "středním věkem". 
Někde pod povrchem té současné dospělé Bridgit je pořád ta rozpustilá třicítka, co se po hlavě vrhá do nových dobrodružství, věří v lásku až za hrob, je magnetem na trapasy a neustále řeší svou váhu. A i když do jejího seznamu předsevzetí přibyly nové výzvy („Přestanu před dětmi varovně počítat „Raz… dva…“, aniž jsem rozhodnutá, co vlastně udělám, až řeknu „tři“…“) a některé zůstaly stejné („Nebudu jíst víc než tři Big Macy nebo panini se sýrem a šunkou ze Starbucks týdně…“), je jasné, že Bridget, kterou milují miliony čtenářů po celém světě, je zpátky v plné polní. Bridget je zpět a je prostě skvělá! Budete se smát, budete plakat a hlavně – budete ji milovat!

Můj názor
Tato knížka je boží, opravdu! Předchozí dva díly jsem nečetla, to jsem celá já, hned jsem se vrhla na 3.díl, ale jsem fakt nadšená! Knížka je vtipná, smála jsem se snad na každé stránce, ale někdy i smutná, a to tehdy, kdy popisuje ztrátu manžela, který zahynul a nechal ji samotnou se svými dětmi. Její vztah s kolouškem, o 21 let mladším, to byla fakt pecka :D A její dcera Mabel, to je pěkný kvítko :D
Po přečtení tohoto dílu se určitě vrhnu i na první a druhý díl :) Ano, přiznávám, v některých chvílích jsem se v Bridget opravdu poznávala, to jak stojí u zrcadla, nadává na své faldy a vzápětí ji nedělá problém spořádat celou zmrzlinu, BigMac a završí to pizzou :) Takže za mě tato knížka určitě ANO, doporučuji, pobavíte se :)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš čas, vaši návštěvu i milý komentář :-)